Direct naar content

Sommige bedrijven kunnen niet meer inloggen in Mijn RBG

Is uw bedrijf onderdeel van een bedrijf met meerdere vestigingen? Dan kunt u misschien niet meer inloggen in Mijn RBG. Dit betekent dat u uw bedrijfsgegevens niet meer digitaal kunt inzien. Ook kunt u uw bedrijfsgegevens niet meer digitaal wijzigen of digitaal bezwaar maken.

Waarom kunt u niet inloggen?

Overheidsorganisaties zijn verplicht de gegevens van bedrijven te koppelen aan de gegevens in de basisregistratie van het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK). Hierbij worden de gegevens van het Handelsregister overgenomen. Door deze actie komt er meer eenheid in de bedrijfsgegevens bij alle overheidsorganisaties.
Wij zijn bezig onze gegevens te koppelen aan de bedrijfsgegeven van het Handelsregister. Dit betekent ook dat we alle vestigingen van een bedrijf toevoegen aan de eigenaar van het bedrijf. Alleen de eigenaar kan deze gegevens dan nog inzien via Mijn RBG.

Wat verandert er als alle vestigingen onder de hoofdvestiging zijn toegevoegd?

Hieronder ziet u alle wijzigingen op een rijtje.

  • De eigenaar ontvangt voortaan één aanslag waarop de belastingaanslagen voor alle vestigingen staan
  • Alleen de eigenaar kan nog via eHerkenning inloggen in Mijn RBG
  • De eigenaar ziet de gegevens van alle vestigingen
  • De eigenaar is verantwoordelijk voor het betalen van de aanslag aan de RBG
  • Zijn tot nu toe alle aanslagen voor uw vestiging betaald? En zijn alle aanslagen definitief opgelegd? Dan ontvangt de eigenaar in de periode februari-juni de totaalaanslag voor alle vestigingen
  • De vestigingen kunnen niet meer inloggen in Mijn RBG

Wat kunt u doen als de nieuwe bedrijfsgegevens niet juist zijn?

Vanaf 2022 houdt de RBG de bedrijfsgegevens van het Handelsregister van de KVK aan. Deze kunnen afwijken van de bedrijfsgegevens tot nu toe. Zijn deze gegevens niet juist? Neem dan contact op met de KvK? De KvK wijzigt de gegevens in het Handelsregister en geeft dit automatisch aan de RBG door. De RBG past de gegevens automatisch aan. Dit geldt ook voor het doorgeven van correspondentie- en/of postadressen.

Hebt u nog oude gegevens nodig en kunt u niet meer inloggen?

Neem dan contact met ons op. Ons team klantencontacten helpt u graag verder. Zij zijn op werkdagen te bereiken van 9.00 tot 17.00 uur. Mailt u liever? Stuur dan een e-mail met uw vraag, uw bedrijfsgegevens en het bedrijfslogo naar gegevensbeheer-subjecten@derbg.nl