Eerder meldden we dat onze leverancier AddComm is gehackt. Op dit moment is duidelijk dat ook gegevens van een aantal inwoners en bedrijven uit ons gebied zijn ontsloten. We vinden het heel vervelend dat dit is gebeurd.
In de meeste gevallen gaat het om naam, adres en woonplaats
Helaas is bij een beperkt aantal personen nog een persoonsgegeven buitgemaakt. Denk aan BSN of rekeningnummer.
De getroffen personen en bedrijven krijgen deze week van ons een brief
In deze brief staat om welke gegevens het precies gaat. We adviseren de getroffen personen en bedrijven daarnaast te letten op nepberichten en phishingmails.
Wij versturen vanaf deze week weer post
Dit vindt plaats via een nieuwe beveiligde verbinding. Als u twijfelt of het bericht van ons is, is het advies om ons te bellen.
Let op nepberichten en phishingmails
De criminelen hebben bij deze hack geen e-mailadressen en telefoonnummers gestolen. Toch is het belangrijk om altijd op de volgende zaken te letten.
- Open geen e-mails van onbekende afzenders.
- Klik niet op links in e-mails van onbekende afzenders.
- Open nooit bijlagen in e-mails van onbekenden.
- Deel geen persoonlijke informatie met onbekenden via e-mail, sms of telefoon.
- Let op of het bericht echt van die afzender is. Doe dit ook bij post die u via de brievenbus ontvangt. En check of het rekeningnummer van het bedrijf klopt.
- Let extra op berichten die van uw bank lijken te komen. Twijfelt u? Vraag dan bij uw bank of het bericht echt is.
- Let ook op telefonische babbeltrucs, bijvoorbeeld door een ‘medewerker van uw bank’. Als een crimineel informatie van u heeft, kunt u sneller geloven dat het echt is.
Bel gerust als u nog vragen hebt
We begrijpen dat u misschien ongerust bent. Of dat u twijfelt of een bericht echt van ons is. U kunt ons hierover bellen. Dat kan op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur: 088 291 10 00. U kunt ons ook een bericht sturen via ons contactformulier.