Bent u niet tevreden over hoe u bent behandeld? Dan kunt u klacht indienen.
Alle regels staan in de Verordening behandeling klachten RBG.
Wanneer geen klacht indienen
U kunt geen klacht indienen als:
- u eerder een klacht hebt ingediend over hetzelfde
- het voorval langer dan een jaar geleden is
- de klacht hoort tot het beleid van de RBG. Bijvoorbeeld op wiens naam de aanslag staat
- de klacht gaat over iets dat voor iedereen geldt. Bijvoorbeeld het tarief. Dit staat in een belastingverordening.
- u het niet eens bent met een besluit van de RBG. En u kunt hiertegen bezwaar maken of in beroep gaan. Dit is het geval als:
- wij uw kwijtscheldingsverzoek afwijzen
- wij uw bezwaarschrift afwijzen
- u het niet eens bent met de kosten van een aanmaning of dwangbevel.
Wat doen we met uw klacht?
De RBG probeert de klacht zo veel mogelijk samen met u op te lossen. U ontvangt hierover bericht.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van de klacht?
Neem dan contact op met de Nationale Ombudsman.
- telefonisch via 0800 335 55 55. Dit nummer is gratis.
- digitaal via www.nationaleombudsman.nl/uw-klacht
Klachtenformulier
Hebt u een klacht dan kunt u het formulier gebruiken. Wilt u uw klacht schriftelijk indienen? U kunt deze sturen naar de Regionale Belasting Groep, t.a.v. de klachtencoördinator, Postbus 923, 3100 AX te Schiedam.